Arlberg je najväčšie lyžiarske stredisko v Rakúsku

Nová prepojovacia lanovka „Flexenbahn“ v lyžiarskom stredisku Ski-Arlberg bude premávať medzi strediskami Zürs a Stuben/Rauza už v sezóne 2016/17. Tým sa stáva z Arlbergu najväčšia súvislá lyžiarska oblasť v Rakúsku! Parametre nového lídra sú 87 lanoviek a vlekov, 305 km zjazdoviek.

Arlberg - Alpe Rauz Údolná stanica Alpe Rauz

Nová lanovka Flex bude otvorená v zime 2016/17. Jej hlavný prínos sa predpokladá v tom, že lyžovanie Arlberg sa stane ešte univerzálnejšie a pohodlnejšie. Pomocou nového spojenia medzi Zürs a Stuben / Rauza sa tak lyžiari môžu ľahko dostať do všetkých miest v Ski-Arlberg „na lyžiach“. Toto prepojenie, ktoré je pokračovaním predchádzajúceho kroku z roku 2013, kedy došlo k premosteniu Zürs a Warth pomocou kabínkovej lanovky Auenfeldjet, robí zmeny v rakúskych štatistikách. Ski Arlberg je najväčšia lyžiarska oblasť v Rakúsku!

Nové spojenie medzi Zürs a Stuben / Rauza prináša aj ďalšie rozšírania. Do konca roku 2016 majú byť postavené v časti Trittkopf zjazdovky a lanovka Albonabahn II s celkovou investíciou 45 miliónov EUR. Lyžiarov bude prepravovať do novej horskej stanice Trittkopfbahn II alebo novou Flex lanovkou na Alpe Rauza v stredisku Stuben. Lyžiari môžu z Alpe Rauza pohodlne preskúmať lyžiarske strediská v St. Christoph a St. Anton. Takže akýkoľvek cieľ v lyžiarskej oblasti Arlberg je teraz rýchlo, jednoducho a pohodlne prístupný na lyžiach. St. Anton a St. Christoph, Stuben, Zürs, Lech, Oberlech a Schröcken a Warth sú strediská, v ktorých môžete zahájiť svoju lyžiarsku jazdu a dolyžujete do ktoréhokoľvek z uvedených miest. Najväčšia lyžiarska oblasť v Rakúsku Ski-Arlberg ponúka súvislých 305 km zjazdoviek a 87 lanoviek a vlekov. To už je poriadny kus lyžovačky.

Komfort, kapacita, výhľad

Nová Flex lanovka nesie 47 kabín, každá pre 10 ľudí. Doba jazdy je len niečo málo cez 6 minút, môžu prepraviť každú hodinu až do 2.400 ľudí. Trasa Flex vedie vysoko nad Flex Pass Road, vzdialenosť takmer 1,8 kilometrov a prekonáva výškový rozdiel 560 metrov. Každá z komfortne zariadených kabín má veľké panoramatické okná, ktoré poskytujú nerušený výhľad do Klostertal a priesmyku Arlberg St. Christoph. Nádherné scenérie sa postarajú o to, že jazda samotná je pre cestujúceho zážitok!

Ochrana životného prostredia

Nielen lyžiari sa môžu tešiť na novú Flex lanovku. Jej sprevádzkovanie bude mať značný prínos aj pre životné prostredie. Vzhľadom k tomu, ze ubudne autobusových liniek, ktorých bolo až 120 denne, nastane zlepšenie ovzdušia medzi Zürs a Stuben / Alpe Rauza. Navyše menej áut prichádza priamo do dedín, čím dochádza k ďalšiemu zníženiu cestovného času, takže každý jedinec - lyžiar prispieva k ochrane životného prostredia.

Celá stavba u všetkých nových prvkov bola veľmi presná a zámerne naplánovaná a vykonaná s maximálnou starostlivosťou. V prvom kroku bol prestavaný v lete 2015 svah okolo lanovky v Zürs. To nasledovala výstavba Trittkopf I a II v Zürs a nová Albonabahn II v Stuben / Rauza. Výstavba novej lanovky Flex nepriniesla žiadne nové lyžiarske svahy, takže krása krajiny je zachovaná.

Nová skimapa Arlberg 2016/17

skimapa Arlberg

História lyžovačky v Arlbergu

Hory v Arlbergu sú jedinečné, fascinovali ľudí po celé stáročia. Zároveň je to tiež drsný kraj a život tu hore medzi impozantnými vrcholmi hôr vždy vyžadoval odvahu, inováciu a zmysel pre komunitu. Ľudia v Arlbergu vždy využívali možnosti, ktoré im ponúkli na hory. Takže Arlberg je od 19. storočia jedným z mnohých lyžiarskych priekopníkov a veľkých lyžiarskych hviezd, ktoré spolu vytvárali Ski-Arlberg "kolísku alpského lyžovania" a položili základy pre úspešnú lyžiarsku budúcnosť.

História lyžovania v Arlbergu sa začala písať na prelome minulého storočia, kedy bol v hotelovom Hospic sv Christoph založený ako prvý na svete lyžiarsky klub. Priekopníkom, ktorý potom získal prvý lyžiarsky titul z Lech am Arlberg v r 1906 bol chlapec z Arlbergu. Neskôr sa Hannes Schneider stal veľkou hviezdou, bol v tom čase "najrýchlejším lyžiarom v Európe". Revolúciu spôsobila jeho svetovo preslávená arlbergská lyžiarska technika, ktorú natočili dokonca filmári. Tak sa stalo, že Hannes Schneider cez početné lyžiarske filmy dosiahol celosvetovú reputáciu.

Rovnako ako lyžiarski priekopníci, bol odvážny aj Otec Müller - farár z Warthu. Okolo roku 1894 priniesol prvý pár lyží do západného Arlbergu a bol jedným z prvých tunajších lyžiarov. Cvičil tajne pod rúškom tmy, kvôli strachu aby sa mu nesmiali pri jeho prvých pokusoch o chôdzu a státie na severských doskách. Robil to, aby sa ľahšie dostal cez Auenfeld do Lechu. Stopy týchto a mnohých ďalších priekopníkov nasledovalo mnoho lyžiarskych hviezd, napr. Egon Zimmermann z Lechu. V roku 1962 sa stal majstrom sveta v obrovskom slalome, vyhral o dva roky neskôr olympijské zlato v zjazde. Členom Ski Club Arlberg je napríklad nedávno veľmi úspešný lyžiar Mario Matt. Jeho 14 víťazstiev v pretekoch svetového pohára a dvoch svetových titulov v slalome vyvrcholilo v roku 2014 ziskom zlatej olympijskej medaily.

Lyžiarske hviezdy v novom "Run of Fame"

Zoznam ďalších priekopníkov a lyžiarskych velikánov z Arlbergu je dlhý, ich príspevky a zručnosti sú univerzálne a ich príbehy jedinečné. Ale jedna vec, ktorú títo ľudia majú spoločné: láska k lyžovaniu a Arlberg. Spoločne písali históriu. S otvorením novej Flex lanovky vznikla možnosť ľahko preskúmať celý Arlberg na lyžiach, nadišiel čas na napísanie nových príbehov, o ktoré sa postarajú staré a nové lyžiarske hviezdy. Vytvorené na počesť nového spojenia medzi Zürs a Stuben / Rauza okrem už populárnych a legendárnych zjazdov v lyžiarskej oblasti Arlberg - "The White Ring" v Lech, ďalej "Tannbergrunde" v Warth-Schröcken a po filme Hannes Schneider prichádza najdlhší kopec v Arlbergu "Biely zážitok" v St. Anton - nádherný nový lyžiarsky okruh - "Run of Fame"!

Na takéto kolečko: Warth - St. Anton / Rendl a späť potrebuje priemerný lyžiar takmer celý deň. Lyžiarsky okruh "Run of Fame" môžete začať z akéhokoľvek miesta v lyžiarskej oblasti. Logo lyžiarskeho okruhu sprevádzajúce lyžiarov aj cyklistov ako "Beh slávy" na počesť lyžiarskych hviezd Arlbergu. Nový lyžiarsky okruh sa nachádza od 1.500 m (Warth-Steffisalpbahn) a dosahuje vrchol v 2.645 m (St. Anton / Rendl Rifflbahn II) nad morom.

S otvorením lyžiarskeho okruhu "Run of Fame" začína príbeh "Hunt of Fame" založený na známom filme Hannesa Schneidera - "The White Thrill", ktorý raz za rok organizuje Ski Arlberg . Rovnako ako vo filme budú veľmi dobrí a dobre známi lyžiari hrať líšku v tomto modernom hone na líšku. Za ním nasleduje mnoho účastníkov v úlohe lovca. Ten, kto uspeje v love líšky, dosiahne svoju vlastnú lyžiarsku nesmrteľnosť: zvečnenie na prostrednej stanici Trittkopf!

Historické medzníky Arlbergu

1885
Železničný tunel v Arlbergu priťahuje prvých turistov.

1890
Lyžiarsky pretekár a vynálezca "Arlbergskej techniky" Johann (Hannes) Schneider sa narodil v Stuben. Jeho kariéra lyžiarskeho inštruktora sa začala v St. Anton. Tu pôsobil ako zakladateľ a vedúci lyžiarskej školy. Bol zakladateľom Arlberg-Kandahar Race a architektom lyžiarskej oblasti North Conway v USA.

1894
Otec Müller z Warth prináša prvé lyže na západný Arlberg, aby si tak zjednodušil cestu medzi Warth a Lech.

1901
Vznik prvého lyžiarskeho klubu na svete - Ski Club Hotel Arlberg Hospic St Christoph.

1904
Prvý lyžiarsky závod v Alpách sa odohráva v Arlbergu.

1906
Viktor Sohma organizuje v Zürs prvú lyžiarske kurzy, sprvu len pre miestnych obyvateľov, od začiatku 20. rokov aj pre hostí.

1920
Hannes Schneider založil v St. Anton am Arlberg prvú lyžiarsku školu v Rakúsku.

1937
V zime 1936-37 bol otvorený v Zürs prvý lyžiarsky vlek v Rakúsku, približne o tri roky neskôr je uvedený do prevádzky prvý lyžiarsky vlek v Lech.

1937
Dňa 19. decembra v St. Anton otvorili Galzigbahn, prvá lanová dráha na svete určená výhradne pre zimnú prevádzku, s kapacitou 30 osôb kabíny vyviezla do hôr 210 ľudí za hodinu.

1955
Vallugabahn, čo je v tej dobe najvyššia lanovka v Rakúsku, spustila prevádzku 15. januára a dosahovala výšku 2.811 metrov. V rovnaký deň spustili Kapallsessellift, prvú dvojitú sedačkovú lanovkou v Rakúsku s pevným uchopením sedátka.

1970
V sedemdesiatych rokoch minulého storočia priekopník zasnežovania Michael Manhart vyvinul výrobu mechanického snehu snehovými delami v Lech. Jeho zasnežovací systém, ďalej len "Arlberg Jet" bol použitý na zimných olympijských hrách v Calgary.

2004
Prvá vyhrievaná sedačková lanovka na svete je spustená do prevádzky v Lech a Schröcken.

2006
Nová, moderná Galzigbahn ako prvá na svete prináša sedačkovú konštrukciu: Systém Funitel, v ktorom sú pripojené ku kabínke dve paralelné laná v kombinácii s dvoma veľkými kolesami.

2013
Auenfeldjet spája lyžiarske areály Lech a Warth-Schröcken, čím vznikne najväčšia lyžiarska oblasť vo Vorarlbergu.

2016
Výstavba nového dopravného zariadenia Flex spája celý Arlberg, ktorý je najväčšia lyžiarska oblasť v Rakúsku.

Slovo majiteľov

Perfektná príprava svahov, veľa snehu, vysoký počet zjazdoviek a terénov v hlbokom snehu, nehovoriac o super gastronómii. Arlberg je už zvláštnym zážitkom pre každého lyžiara. Flex lanovka je spojovacím článkom medzi všetkými unikátnymi možnosťami, ktoré sú k dispozícii po celom Arlbergu.
Ing. Philipp Zangerl,

Konečne ucelený lyžiarsky areál, ktorý je na vrchole. Viac ako 50 ročná vízia je teraz realitou! Sme všetci hrdí!
Willy Skardarasy,

Arlberg je lyžiarske stredisko vynikajúcej kvality vďaka lanovke Flex, ktorá sama o sebe zlepšuje pohyblivosť pre celé územie a lyžiari môžu využiť najrôznejšie zjazdovky ešte lepšie než predtým.
Dkfm. Mario Stedile-Foradori

Technické údaje

Kabínová lanovka Flexenbahn
Začiatok stavby: jar 2016
Naplánované otvorenie: zima 2016/17
Dĺžka: 1,8 km
Nadmorská výška: 1.665 – 2.227 m n.m.
Výškový rozdiel: 562 m
Lanovka Typ: kabínka pre 10 osôb
Prepravný výkon: 2.400 osôb / hod
Vlastník: Flex Bahn GmbH

Kabínová lanovka Trittkopfbahn I.
Začiatok stavby: jar 2016
Naplánované otvorenie: zima 2016/17
Dĺžka: 1,9 km
Nadmorská výška: 1.724 – 2.227 m n.m.
Výškový rozdiel: 503 m
Lanovka Typ: kabínka pre 10 osôb
Prepravný výkon: 2.400 osôb / hod
Vlastník: Ski Zürs AG

Kabínová lanovka Trittkopfbahn II.
Začiatok stavby: jar 2016
Naplánované otvorenie: zima 2016/17
Dĺžka: 0,9 km
Nadmorská výška: 2.227 – 2.420 m n.m.
Výškový rozdiel: 193 m
Lanovka Typ: kabínka pre 10 osôb
Prepravný výkon: 1.200 ľudí / hod
Vlastník: Ski Zürs AG

Kabínová lanovka Albonabahn II.
Začiatok stavby: jar 2016
Naplánované otvorenie: zima 2016/17
Dĺžka: 2 km
Nadmorská výška: 1.642 – 2.320 m n.m.
Výškový rozdiel: 678 m
Lanovka Typ: kabínka pre 10 osôb
Prepravný výkon: 2.000 ľudí / hod
Majiteľ: Stubner turistika-GmbH

Objem investícií pre štyri nové lanovky: 45 miliónov Eur

Nové hodnoty pre lyžiarske stredisko Ski Arlberg

Lyžiarska oblasť St. Anton, St. Christoph, Stuben, Zürs, Lech, Schröcken a Warth poskytuje 87 vlekov a lanoviek, 305 km zjazdoviek.



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára